Αγορές

Παράταση στην απόσυρση

E-mail

Ενα χρόνο παράταση στο μέτρο της απόσυρσης οχημάτων έδωσε το υπουργείο Οικονομικών σύμφωνα με διάταξη που ψηφίστηκε στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 23 Ιανούαριου και δόθηκε χθες στη δημιοσιότητα η ερμηνευτική εγκύκλιος για το συγκεκριμένο θέμα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013 να αποσύρουν το όχημά τους εφόσον η 1η άδεια κυκλοφορία έχει εκδοθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2000 και με την προϋπόθεση ότι έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του έτους διαγραφής του οχήματος καθώς και τυχόν οφειλόμενα τέλη προηγούμενων ετών αν δεν είχαν κατατεθεί στην εφορία οι πινακίδες. Επίσης, η απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης λόγω απόσυρσης αφορά οχήματα έως 2.000 κυβικά εκατοστά. Με τον ίδιο νόμο ρυθμίστηκαν και θέματα την απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης αναπηρικών αυτοκινήτων, την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης πολύτεκνων γονέων και την αλλαγή του Φόρου Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ. Οσον αφορά στις αλλαγές που έγιναν στη φορολόγηση των αναπηρικών ΙΧ σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, ορίζεται ότι ορίζεται ότι από 1.1.2013 το ποσοστό αναπηρίας για την παραλαβή αυτοκινήτου με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης καθορίζεται με βάση τη γνωμάτευση των οικείων υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ότι δεν γίνονται δεκτές από τις τελωνειακές αρχές Γνωματεύσεις άλλων επιτροπών. Επίσης, οι ιδιοκτήτες ΙΧ με 3 παιδιά θα μπορούν να αποκτήσουν και πάλι αυτοκίνητο χωρίς να πληρώσουν τέλη ταξινόμησης ενώ κάτι τέτοιο πριν από την εφαρμογή του νέου νόμου απαγορευόταν. Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών αναφέρει τα εξής: «οι πολύτεκνοι γονείς οι οποίοι έχουν ήδη υπαχθεί ως γονείς με τρία τέκνα στις ισχύουσες διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 3454/2006, με τις οποίες χορηγείται απαλλαγή από το φόρο αυτό για μία και μόνο φορά, δύνανται να παραλάβουν εκ νέου αυτοκίνητο με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περί απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης διατάξεις πολύτεκνων γονέων».

 

Ο δεκάλογος του καταναλωτή

E-mail

Το δεκάλογο του καλού και κερδισμένου καταναλωτή παρουσιάζει η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, ενόψει της έναρξης των εκπτώσεων, στις 15 Ιανουαρίου, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Παράλληλα, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος αναφέρει ότι, για την αγορά, η αναθέρμανση της κίνησης είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς, όπως επισημαίνει, χιλιάδες επιχειρήσεις περιμένουν κάποια αύξηση του τζίρου, ώστε να αποφύγουν το λουκέτο. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, και οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα οικονομικά προβλήματα, που τους οδηγούν σε συρρίκνωση ακόμα και για τις απαραίτητες αγορές τους, ενώ, όπως τονίζει, η αρνητική ψυχολογία, που υπάρχει, όλο αυτό το διάστημα, δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς. Με αφορμή, λοιπόν, την έναρξη των εκπτώσεων, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος προτείνει στον καταναλωτή τα εξής:

Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.

Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς, που αυτό σημαίνει ότι τα είδη, που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής, πριν από την έναρξη των εκπτώσεων, θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Να καταρτίζει λίστα με τα είδη, που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει, εάν, από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.

Να αγοράζει, χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή, σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ό,τι "θέλει"...

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν για 45 μέρες, συνεπώς δεν ''βιαζόμαστε''... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, πριν επιλέξουμε τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό.

Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα, σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών, που αγοράζουν, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά, σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.

Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση, όταν αγοράζει είδη με δόσεις.

Να καταγγέλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520], όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία των περιπτώσεων αυτών που κάποιοι θα προσπαθήσουν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.

 

Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα παιγνίδια

E-mail

Το παιδικό παιχνίδι θεωρείται ένα τυπικό βιομηχανικό προϊόν. Για την επιλογή του, όμως, δεν πρέπει να ακολουθήσουμε τις τυπικές διαδικασίες, που ακολουθούμε, όταν αγοράζουμε ένα άλλο προϊόν. Καθοριστικός παράγοντας, για την επιλογή του παιχνιδιού, που θα δωρίσουμε, αυτές τις γιορτινές μέρες, στο παιδί μας, είναι ο ευαίσθητος και αδιαμόρφωτος ακόμα, χαρακτήρας του.

Παιχνίδια θεωρούνται τα προϊόντα, που έχουν σχεδιαστεί ή που προορίζονται να χρησιμοποιούνται, στο πλαίσιο παιχνιδιού, από παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών. Δε θεωρούνται παιχνίδια ο εξοπλισμός παιδότοπων, οι αυτόματες παιχνιδομηχανές, που έχουν δημόσια χρήση, παιχνίδια, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παιχνίδια, με ατμομηχανή, εκτοξευτές λίθων, σφενδόνες, διακοσμητικά αντικείμενα, προϊόντα, για ενήλικους συλλέκτες (π.χ. κούκλες λαϊκής τέχνης, μινιατούρες αυτοκινήτων κ.λπ.), αθλητικός εξοπλισμός (π.χ. πατίνια και τροχοσανίδες, για παιδιά, με βάρος, πάνω από 20 κιλά), ποδήλατα, με ύψος, πάνω από 435 mm, πατίνια, με τιμόνι και ηλεκτροκίνητα οχήματα, για μετακινήσεις σε δημόσιο χώρο, ναυτικός εξοπλισμός, για βαθιά ύδατα, εξαρτήματα εκμάθησης κολύμβησης, για παιδιά, παιχνίδια συναρμολογήσεως, με περισσότερα από 500 κομμάτια, αεροβόλα και βέλη τοξοβολίας, με μήκος πάνω από 120 cm, πυροτεχνήματα, βελάκια με μεταλλικές αιχμές, εκπαιδευτικά προϊόντα (φούρνοι, σίδερα κ.λπ.), που λειτουργούν, με τάση άνω των 24 V., σε συνεχές ρεύμα, επιστημονικός εκπαιδευτικός εξοπλισμός, ηλεκτρονικός εξοπλισμός και παιχνίδια ηλεκτρονικά (υπολογιστές, παιχνιδομηχανές κ.λπ.), που δεν είναι σχεδιασμένα, ειδικά για παιδιά, πιπίλες, φωτιστικά, ηλεκτρικοί μετασχηματιστές, για παιχνίδια, εξαρτήματα μόδας, που δε χρησιμοποιούνται, στο πλαίσιο παιχνιδιού.

Απαιτήσεις ασφάλειας παιχνιδιών

Για τα παιδικά παιχνίδια, υπάρχει τόσο εθνική όσο και ευρωπαϊκή νομοθεσία.Η νομοθεσία καθορίζει, για το σύνολο των παιδικών παιχνιδιών, τις βασικές προδιαγραφές και απαιτήσεις ασφαλείας, που πρέπει αυτά να πληρούν, για να μπορούν να διατίθενται, στην αγορά.

• Τα παιχνίδια και τα μέρη τους, όπως και τα στηρίγματά τους πρέπει να έχουν την απαιτούμενη αντοχή, για να μη σπάζουν, να μην παραμορφώνονται και τραυματίζουν τα παιδιά.

• Οι ακμές, οι προεξοχές, τα σχοινιά, τα καλώδια και τα στηρίγματα δεν πρέπει να τραυματίζουν τα παιδιά, όταν έρχονται, σε επαφή με αυτά, δηλαδή να μην είναι αιχμηρά.

• Τα παιχνίδια δεν πρέπει να παρουσιάζουν κίνδυνο στραγγαλισμού ή πνιγμού. Δηλαδή, δεν πρέπει να έχουν μακριά κορδόνια ή κομμάτια μικρότερα των 4,5 εκ., που αποσπώνται.

• Η συσκευασία των παιχνιδιών ή τα μέρη αυτής δεν πρέπει να παρουσιάζουν κίνδυνο στραγγαλισμού ή ασφυξίας. Δηλαδή, οι διαστάσεις τους ή το σχήμα τους να είναι τέτοια, που να μη χωρούν, στο στόμα και να μην εγκλωβίζονται, σε αυτό.

• Τα παιχνίδια νερού πρέπει να εξασφαλίζουν πλευστότητα και στήριξη.

• Τα παιδικά αντισκοινάκια, πρέπει να έχουν έξοδο, που να ανοίγει, εύκολα, από μέσα.

• Τα παιχνίδια, που παρέχουν δυνατότητα κίνησης, πρέπει να διαθέτουν μηχανισμό φρένων, που επιτρέπει το σταμάτημα, χωρίς κίνδυνο εκτίναξης.

• Τα παιχνίδια, που εκτοξεύονται (βέλη, μπαλάκια κ.λπ.), δεν πρέπει να προκαλούν τραυματισμό του χρήστη ή κάποιου τρίτου.

• Σε καμία επιφάνεια παιχνιδιού, που έχει πρόσβαση το παιδί, δεν πρέπει να αναπτύσσονται θερμοκρασίες, που μπορούν να προκαλέσουν εγκαύματα.

• Τα υγρά και τα αέρια, που περιέχονται, στα παιχνίδια, δεν πρέπει να αναπτύσσουν θερμοκρασίες ή πιέσεις τέτοιες, που να δημιουργούν διαρροές και να προκαλούν εγκαύματα ή τραυματισμούς.

• Οι θόρυβοι των παιχνιδιών δεν πρέπει να βλάπτουν την ακοή των παιδιών.

• Τα παιχνίδια δραστηριοτήτων δεν πρέπει να συνθλίβουν ή να παγιδεύουν μέρη του σώματος ή ρούχα των παιδιών, πρέπει να περιορίζουν τον κίνδυνο πτώσης, πρόσκρουσης και πνιγμού και να είναι κατασκευασμένα να αντέχουν βάρος ανάλογο, με τον αριθμό των παιδιών, που τα χρησιμοποιούν.

• Τα παιχνίδια δεν πρέπει να καίγονται, αμέσως μόλις εκτεθούν, σε φλόγα, και να μην αρπάζουν, εύκολα, φωτιά, και σε περίπτωση, που αναφλεγούν να μη διαδίδουν τη φλόγα, γρήγορα και να μην καίγονται τα ίδια, γρήγορα.

• Τα παιχνίδια (εκτός από την κάψουλα επίκρουσης) δεν πρέπει να είναι εκρηκτικά.

• Τα χημικά παιχνίδια δεν πρέπει να περιέχουν ουσίες, ή μείγματα, που όταν αναμειχθούν, μεταξύ τους ή με άλλες ουσίες, μπορούν να εκραγούν ή να δημιουργήσουν εκρηκτικά μείγματα αερίων ή ατμών.

• Τα τμήματα των παιχνιδιών, που είναι προσβάσιμα, στα παιδιά, δεν πρέπει να περιέχουν, σε συγκεντρώσεις μεγαλύτερες, από τα όρια, που έχει θέσει η Ε.Ε., χημικές ουσίες, που έχουν ταξινομηθεί, ως καρκινογόνες, μεταλλαξιογόνες ή τοξικές, για την αναπαραγωγή • Τα παιχνίδια δεν πρέπει να περιέχουν καμία από τις χημικές ουσιες, που η Ε.Ε. έχει απαγορεύσει.

• Τα οσφρητικά παιχνίδια, τα σετ καλλυντικών και τα παιχνίδια γεύσεων, που περιέχουν αρωματικές ουσίες, απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται, από παιδιά, κάτω των 3 ετών.

• Τα ηλεκτρικά παιχνίδια, πρέπει να λειτουργούν με τάση μικρότερη των 24 V με συνεχές ρεύμα ή με το ισοδύναμό του εναλλασσόμενο.

• Τα μέρη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, που έρχονται, σε επαφή, με πηγές ηλεκτρικής ενέργειας και τα καλώδιά τους πρέπει να είναι καλά μονωμένα.

• Τα ηλεκτρικά παιχνίδια δεν πρέπει να ανεβάζουν θερμοκρασίες, που να προκαλούν εγκαύματα.

• Τα ηλεκτρικά παιχνίδια πρέπει να παρέχουν προστασία, από κίνδυνο πυρκαγιάς.

• Τα ηλεκτρικά παιχνίδια πρέπει να κατασκευάζονται, έτσι, ώστε να περιορίζονται τυχόν ακτινοβολίες (π.χ. ηλεκτρομαγνητικές), από τη χρήση τους.

• Τα ηλεκτρικά παιχνίδια, με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, πρέπει να λειτουργούν, με ασφάλεια, ακόμη και αν παρουσιάσουν βλάβη, στο σύστημα ελέγχου.

• Τα παιχνίδια δεν πρέπει να παρουσιάσουν κανένα κίνδυνο τραυματισμού δέρματος ή ματιών, από λέιζερ ή άλλες ακτινοβολίες.

• Τα παιχνίδια πρέπει να ανταποκρίνονται στις σωστές συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας, ώστε να αποφεύγονται οι κίνδυνοι λοιμώξεων, ασθενειών και μολύνσεων. Ειδικά τα πάνινα παιχνίδια, για τα παιδιά κάτω των 3 ετών, πρέπει να μπορούν να πλένονται, εκτός εάν περιέχουν μηχανισμό.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. απευθύνεται, στους γονείς, οι οποίοι καλούνται, αυτές τις γιορτινές μέρες, να πληρώσουν αρκετά εκατομμύρια, για την αγορά παιχνιδιών και συμβουλεύει ότι, όταν αγοράζουμε ένα παιχνίδι, πρέπει να έχουμε υπόψη μας, τα παρακάτω :

1. Επειδή, τα δείγματα παιχνιδιών, στα οποία διενεργούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι και δοκιμές, είναι ελάχιστα, σε σχέση, με το μεγάλο αριθμό παιχνιδιών, που κυκλοφορεί, στην αγορά, ας είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, στις ενδείξεις, που αναγράφονται, στις συσκευασίες των παιχνιδιών:

• Ελέγχουμε, αν στη συσκευασία αναγράφονται τα στοιχεία του κατασκευαστή, του εντολοδόχου του ή του εισαγωγέα του παιχνιδιού. Είναι στοιχείο απαραίτητο, για να γνωρίζουμε την προέλευση του παιχνιδιού.

• Τα παιχνίδια, που αναφέρουν ότι προορίζονται, για παιδιά άνω των τριών (3) ετών, δεν πρέπει να τα αγοράζουμε, για μικρότερα παιδιά ή όταν, στο σπίτι, υπάρχει μικρότερο αδερφάκι.

2. Στα μαλακά παιχνίδια, που αγοράζουμε, προσέχουμε:

• Τις ενδείξεις, για την ηλικία.

• Το υλικό, από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα παιχνίδια. Αποφεύγουμε, γενικά, τα παιχνίδια, που περιέχουν PVC ή φθαλικά. Η παραγωγή και εμπορία, στην ελληνική αγορά, κάθε είδους μαλακών μασητικών παιχνιδιών, από PVC, που προορίζονται, για παιδιά μέχρι 3 ετών, απαγορεύεται. Η μακροπρόθεσμη πρόσληψη τέτοιων προϊόντων προκαλεί βλάβες, στην ανθρώπινη υγεία. Ωστόσο, η χρήση του PVC συνεχίζεται, για παιχνίδια, που απευθύνονται, σε μεγαλύτερες ηλικίες.

3. Παιχνίδια, με διαστάσεις κάτω των 4,5 εκ., που βρίσκονται, μέσα σε βρώσιμα προϊόντα (πατατάκια, σοκολάτες, γιαούρτια, δημητριακά, παγωτά, σοκολατένια αυγά κ.λ.π.) κυκλοφορούν, νόμιμα, στην Ε.Ε., για παιδιά άνω των 3 ετών. Τα παιχνίδια αυτά πρέπει να έχουν τη δική τους συσκευασία. Επίσης, δεν επιτρέπεται το παιχνίδι να είναι ενσωματωμένο (κολλημένο), στο τρόφιμο και να πρέπει το παιδί να φάει το τρόφιμο, για να πάρει το παιχνίδι. Όμως, αρκετοί τραυματισμοί, από τέτοια προϊόντα, καταγράφονται, στην Ευρώπη και στη χώρα μας, κάθε χρόνο.

Γι' αυτό: Προσέχουμε, ιδιαίτερα, τα βρώσιμα προϊόντα, τα οποία περιέχουν παιχνίδια και παρακολουθούμε τα παιδιά μας, την ώρα, που καταναλώνουν τέτοια βρώσιμα προϊόντα και παίζουν, με τα παιχνίδια, που βρίσκονται, μέσα σ' αυτά.

4. Ελέγχουμε, αν το παιχνίδι, στη συσκευασία του, φέρει την ένδειξη “CE”. Σήμερα, όλα τα παιχνίδια, που κυκλοφορούν, στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά, θα πρέπει να φέρουν την ένδειξη “CE”, κατά τρόπο ορατό και ανεξίτηλο. Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν αυτό έχει συμμορφωθεί, προς τις ελάχιστες απαιτήσεις ασφαλείας, που ορίζονται, από την κοινοτική νομοθεσία. Δυστυχώς, όμως, η χορήγηση αυτού του σήματος δε γίνεται, κατόπιν προληπτικών ελέγχων, από ανεξάρτητους φορείς, για να διαπιστωθεί η ασφάλεια του παιχνιδιού. Ο παραγωγός καταθέτει φάκελο στις αρχές και βεβαιώνει ότι το παιχνίδι πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας, που έχουν τεθεί, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και ότι αυτός ή κάποιος άλλος έχει ελέγξει τη συμμόρφωση του παιχνιδιού, με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έτσι, αναλαμβάνει μεν την ευθύνη, αν κάτι «πάει στραβά», αλλά, ίσως, πολύ αργά και αφού έχει προκληθεί ζημιά, σε κάποιο παιδί.

Ηλεκτρονικά παιχνίδια

Τα δημοφιλέστερα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν, συνήθως, βίαιο περιεχόμενο. Παρ' ότι η τιμή τους είναι υψηλή και υπάρχει ένδειξη ότι επιτρέπεται η αγορά, μόνο σε ενηλίκους, πολλά παιδιά πείθουν τους γονείς τους, να τους αγοράσουν τέτοια παιχνίδια. Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουμε ότι η παρατεταμένη ενασχόληση, με τέτοιου είδους παιχνίδια, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα επικοινωνίας και επηρεάζει, με αρνητικό τρόπο, τη συμπεριφορά, τις δραστηριότητες, τον τρόπο σκέψης και τη λειτουργία των παιδιών μας. Η πολύωρη χρήση τέτοιων παιχνιδιών μπορεί να προκαλέσει, στα παιδιά, δυσλειτουργίες, όπως απαθές και νωχελικό βλέμμα, νευρικότητα και υπερκινητικότητα. Γι' αυτό:

• Ελέγχουμε το συνολικό χρόνο ενασχόλησης των παιδιών μας, με τα παιχνίδια αυτά.

• Παρακολουθούμε, αν είναι δυνατόν, τον τρόπο χρήσης τους, από τα παιδιά, για να διαπιστώσουμε, αν αποκομίζουν κάποιο όφελος ή το αντίθετο. Το άρθρο 7α του Ν.2251/94 όπως αυτός τροποποιήθηκε με τον Ν. 3587 προβλέπει, αναλυτικά, την προστασία της ψυχικής υγείας των ανήλικων, θέτοντας, στους προμηθευτές, την υποχρέωση να μη θέτουν, στην αγορά, προϊόντα, που ενέχουν κινδύνους, για την ψυχική, πνευματική και ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων. Τα βιντεοπαιχνίδια και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πρέπει να ταξινομούνται, ανάλογα με τις ηλικίες, στις οποίες απευθύνονται. Επιχειρήσεις, που διαθέτουν, δωρεάν ή έναντι πληρωμής τη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών, στους καταναλωτές, υποχρεούνται να τηρούν επισημάνσεις της προηγούμενης παραγράφου, σε χώρους, όπου έχουν πρόσβαση και παιδιά.

Παιχνίδια, που ιππεύονται:

• Διαλέγουμε το παιχνίδι, με βάση την ηλικία, το ύψος, το βάρος και τις ικανότητες του παιδιού μας.

• Ελέγχουμε τη σταθερότητα του παιχνιδιού. Το παιχνίδι δεν πρέπει να γέρνει, όταν τοποθετείται κάποιο βάρος, επάνω του.

• Προσέχουμε, ιδιαίτερα, τις περπατούρες. Παιχνίδια με μπαταρίες

• Τοποθετούμε ΕΜΕΙΣ τις μπαταρίες.

• Δε χρησιμοποιούμε διαφορετικούς τύπους μπαταριών, στο ίδιο παιχνίδι, ταυτόχρονα.

• Τοποθετούμε τις μπαταρίες, με τον τρόπο, που υποδεικνύει ο κατασκευαστής.

• Ελέγχουμε ότι το παιδί μας δε μπορεί να ανοίξει το καπάκι, που κλείνει τις μπαταρίες.

Μπαλόνια

Είναι καλύτερο να τα χρησιμοποιούμε, μόνον, ως διακοσμητικά αντικείμενα και να μην τα δίνουμε, στα χέρια των παιδιών.

Διαφήμιση παιχνιδιών

Η αγορά του παιχνιδιού δεν πρέπει να γίνεται, κάτω από τις εντυπώσεις μιας τηλεοπτικής διαφήμισης. Πρέπει να γίνεται με κριτήρια την ηλικία, το φύλο, τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού. Ένα παιχνίδι πρέπει να καλλιεργεί τη δημιουργική φαντασία του παιδιού, να δίνει στο παιδί την ευκαιρία να αναπτύξει επιδεξιότητες, κοινωνικότητα, πνευματικές και σωματικές ικανότητες. Όλα αυτά είναι απαραίτητα, για τη δημιουργία της προσωπικότητας ενός παιδιού. Τα παιδιά, είναι οι πιο άπειροι, από όλους τους καταναλωτές, διαθέτουν ελάχιστα, ζητούν περισσότερα. Είναι οι πιο κατάλληλοι, για να επηρεασθούν, από τις διαφημίσεις, που, κυριολεκτικά, τα βομβαρδίζουν, τις γιορτινές μέρες. Τι μπορούμε να κάνουμε, ως γονείς :

• Να εξηγήσουμε, στα παιδιά, τις χρησιμοποιούμενες διαφημιστικές μεθόδους: Να δείξουμε την επίδραση της μουσικής υπόκρουσης, κλείνοντας, τελείως, τον ήχο, στην τηλεόραση. Να δείξουμε πως ο ειδικός φωτισμός και τα κοντινά πλάνα υπερβάλλουν το μέγεθος, και την εμφάνιση του προϊόντος. Γι’ αυτό, μερικά παιχνίδια δεν είναι τόσο λαμπερά ή τόσο μεγάλα όσο τα βλέπουμε, στη διαφήμιση.

• Να εξηγήσουμε, την ψυχολογία του μάρκετινγκ και τι επιδιώκει ο διαφημιστής, με το μήνυμά του: Γιατί ένας όμορφος νέος, που οδηγεί σπορ αυτοκίνητο, φορά τζην παντελόνι συγκεκριμένης ακριβής μάρκας; Γιατί ένα όμορφο κορίτσι, που φορά μπικίνι, διαφημίζει ένα πανάκριβο αυτοκίνητο;

• Να εξηγήσουμε πως πρέπει να αντιλαμβάνεται ο καθένας μας τη φυσική έλξη, τη διασκέδαση, τη φιλία, και ότι οι διαφημιστές χρησιμοποιούν τις επιθυμίες αυτές, για να προωθήσουν αγαθά. Να διευκρινίσουμε ότι αυτές οι επιθυμίες είναι φυσιολογικές, αλλά η εντύπωση, που προσπαθούν να μας δημιουργήσουν οι διαφημιστές, ότι αγοράζοντας κάποιο προϊόν ικανοποιούμε αυτές τις επιθυμίες, είναι, εντελώς, λανθασμένη.

• Να δείξουμε στα παιδιά την αληθινή σημασία των λέξεων: Τα παιδιά έχουν την τάση να πιστεύουν ό,τι βλέπουν: Μια μάρκα προϊόντος είναι η "καλύτερη", η "γλυκύτερη", η "ταχύτερη"... Θα πρέπει να δώσουμε να καταλάβουν τις πραγματικές διαστάσεις των λέξεων, χωρίς υπερβολές.

• Να μην παρασυρόμαστε, από την επιμονή των παιδιών να τους αγοράσουμε αυτό ή εκείνο το προϊόν, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, δε θα ωφελήσει, πραγματικά, τις ανάγκες τους.

Συσκευασία παιχνιδιών

Στη συσκευασία ή στο έντυπο, που συνοδεύει τα παιχνίδια, πρέπει να αναγράφονται τα παρακάτω :

• Αριθμός τύπου, παρτίδας, σειράς ή μοντέλου ή κάποιο άλλο στοιχείο, που επιτρέπει την ταυτοποίηση του παιχνιδιού,

• Το όνομα, η εμπορική επωνυμία ή το σήμα, η διεύθυνση του κατασκευαστή ή του εισαγωγέα, ή του εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου,

• Η ένδειξη CE.,

• Η ηλικία του παιδιού, για το οποίο είναι κατάλληλο το παιχνίδι,

• Τυχόν προειδοποιήσεις. Οι οδηγίες χρήσης και οι πληροφορίες, που αφορούν την ασφάλεια του παιχνιδιού, πρέπει να είναι, στα ελληνικά. Προειδοποιήσεις στη σήμανση Για λόγους ασφαλούς χρήσης, στη συσκευασία των παιχνιδιών, ή στις οδηγίες χρήσης, αναγράφονται κάποιες προειδοποιήσεις. Οι προειδοποιήσεις πρέπει να αρχίζουν, με τη λέξη «ΠΡΟΣΟΧΗ», να είναι, στα ελληνικά και να είναι ευανάγνωστες, ευκρινείς ακριβείς και κατανοητές. Οι προειδοποιήσεις αποτελούν σημαντικό στοιχείο, για την επιλογή του κατάλληλου, για το παιδί μας, παιχνιδιού.

• Τα παιχνίδια αναφέρουν, με ευκρίνεια, το κατώτατο ή και το ανώτατο όριο ηλικίας, για την οποία είναι κατάλληλο το παιχνίδι. Εάν χρειάζεται πρέπει να αναγράφεται το βάρος του παιδιού, ή κάποιες ικανότητές του ή ότι το παιδί πρέπει να επιβλέπεται από ενήλικο, όταν παίζει, με αυτό το παιχνίδι. Ένα παιχνίδι κατάλληλο, για παιδί, που μπουσουλάει, μπορεί να γίνει επικίνδυνο, όταν το παιδί μας αρχίσει να περπατάει.

• Εξ αιτίας των σοβαρών προβλημάτων υγείας, που προκλήθηκαν, σε παιδιά, από μαγνητάκια, σε παιχνίδια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Μάιο του 2007, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Πιστοποίησης (CEN), να τροποποιήσει το ευρωπαϊκό πρότυπο ασφάλειας (ΕΝ71), έτσι ώστε να καλύπτει τους κινδύνους, στους οποίους εκτίθενται τα παιδιά, όταν παίζουν, με παιχνίδια, που περιέχουν μαγνήτες. Η προθεσμία, για την αναβάθμιση του προτύπου ήταν δυο χρόνια. Για το διάστημα αυτό, προβλέφθηκε προειδοποιητική σήμανση, στα παιχνίδια, για την ενημέρωση των καταναλωτών, για την παρουσία μαγνητών, μέσα στο παιχνίδι. Σήμερα, εφαρμόζεται νέο πρότυπο, το οποίο διασφαλίζει ή ότι τα μαγνητάκια δε μπορούν να αποκολληθούν, από το παιχνίδι ή ότι η ισχύς τους είναι πολύ χαμηλή και δε προκαλούν ζημία, σε περίπτωση κατάποσης. Όμως, επειδή υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορούν ακόμη, στην αγορά, παιχνίδια, που δε συμμορφώνονται, με το νέο πρότυπο, πρέπει να διαβάζουμε, προσεκτικά, τα όσα αναγράφονται, στη συσκευασία των παιχνιδιών, ώστε να γνωρίζουμε αν περιέχονται μαγνήτες, στο παιχνίδι του παιδιού μας. Σε περίπτωση, που αποφασίσουμε να αγοράσουμε ένα τέτοιο παιχνίδι, παρακολουθούμε, στενά, το παιδί μας, όταν παίζει, με αυτό το παιχνίδι. Καλό, βέβαια είναι να μην αγοράσουμε το παιχνίδι, που φέρει, στη συσκευασία του προειδοποίηση για μαγνήτες.

• Τα παιχνίδια, που δεν είναι κατάλληλα, για παιδιά, μικρότερα των 3 ετών, φέρουν προειδοποίηση : «Δεν είναι κατάλληλο για παιδιά κάτω των 36 μηνών (ή των 3 ετών)», μαζί με το ειδικό σήμα.

• Τα παιχνίδια δραστηριοτήτων φέρουν την προειδοποίηση : «Μόνο για οικιακή χρήση» και συνοδεύονται, από οδηγίες, συναρμολόγησης κ.λπ.

• Τα λειτουργικά παιχνίδια πρέπει να φέρουν την προειδοποίηση : «Να χρησιμοποιείται υπό την άμεση επίβλεψη ενηλίκου» και να συνοδεύονται, από οδηγίες χρήσης, λειτουργίας και ένδειξη ότι πρέπει να φυλάσσονται, μακριά από παιδιά μικρότερης ηλικίας, από αυτήν, που προσδιορίζει ο κατασκευαστής.

• Τα χημικά παιχνίδια πρέπει να φέρουν την προειδοποίηση : «Δεν είναι κατάλληλο για παιδιά κάτω των …… ετών και πρέπει να χρησιμοποιείται υπό την επίβλεψη ενηλίκου». Τέτοια παιχνίδια είναι συλλογές πειραμάτων χημείας, εργαστήρια κεραμικής, φωτογραφίας κ.λπ.

• Στα πατίνια, τροχοπέδιλα, τροχοσανίδες πρέπει να υπάρχει η προειδοποίηση : «Να χρησιμοποιείται με εξοπλισμό προστασίας. Να μη χρησιμοποιείται σε δημόσιο οδικό δίκτυο».

• Τα παιχνίδια νερού πρέπει να φέρουν την προειδοποίηση : «Να χρησιμοποιείται μόνο σε νερά όπου πατώνει το παιδί και υπό την επίβλεψη ενηλίκου».

• Τα παιχνίδια, που περιέχονται, σε τρόφιμα πρέπει να φέρουν την προειδοποίηση : «Περιέχει παιχνίδι. Συνίσταται η επίβλεψη από ενηλίκους».

• Οι απομιμήσεις κράνους ή προστατευτικής μάσκας πρέπει να αναγράφουν : «Το παιχνίδι αυτό δεν παρέχει προστασία».

• Τα παιχνίδια, που δένονται, πάνω από κούνιες, παιδικά κρεβατάκια ή καροτσάκια, με σπάγκους, σχοινιά και λάστιχα, πρέπει να φέρουν την προειδοποίηση : «Για την αποφυγή κινδύνων πνιγμού, απομακρύνεται το παιχνίδι αυτό όταν το παιδί αρχίζει να προσπαθεί να σηκωθεί στα χέρια και στα γόνατα μπουσουλώντας».

• Στη συσκευασία αρωματικών ουσιών, στα οσφρητικά επιτραπέζια παιχνίδια, στα σετ καλλυντικών και στα παιχνίδια γεύσεων, που περιέχουν αρωματικές ουσίες, πρέπει να αναγράφεται η προειδοποίηση : «Περιέχει αρωματικές ουσίες που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργίες».

ΠΗΓΗ: ΚΕΠΚΑ

 

Λιγοτερα,μικροτερα,φθηνότερα

E-mail

Λιγότεροι κωδικοί στα ράφια, μικρότερες ή φθηνότερες συσκευασίες, μικρότερα καταστήματα. Είναι τα νέα «όπλα» που χρησιμοποιούν η βιομηχανία και το λιανεμπόριο για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις συνθήκες κρίσης, αλλά και για να μειώσουν το δικό τους κόστος. Οχι, οι επιχειρήσεις του κλάδου των καταναλωτικών ειδών δεν υιοθέτησαν ξαφνικά την άποψη ότι «το μικρό είναι όμορφο» (κατά το γνωστό small is beautiful). Απλώς το «μικρό είναι πλέον πιο ελκυστικό» και δεν φοβίζει τον καταναλωτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε το α΄ εξάμηνο του 2012 κατά 5%, καθώς διαμορφώθηκε σε 4.156 εκατ. ευρώ έναντι 4.376 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011 (τα στοιχεία αφορούν την περίοδο από 1/1/2012 έως 16/6/2012 και τα καταστήματα άνω των 100 τ.μ., εκτός της αλυσίδας «Σκλαβενίτη» στην ηπειρωτική Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη, στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου). Ωστόσο, η υποχώρηση ειδικά στα υπερμάρκετ είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ξεπερνάει το 10%, αφού οι καταναλωτές στρέφονται προς τα μεσαία και μικρότερα καταστήματα. Ο λόγος είναι ότι συνήθως τα καταστήματα αυτά είναι σχετικά μακριά και επομένως απαιτείται περισσότερος χρόνος, αλλά και περισσότερα καύσιμα για να φτάσεις εκεί, ενώ αποτελούν «πειρασμό» για τον καταναλωτή, ο οποίος θέλει πλέον να μένει πιστός στη λίστα των προϊόντων που έχει προαποφασίσει ότι θα προμηθευθεί.

Αυτήν ακριβώς την τάση επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τα διάφορα μικρά καταστήματα που έχουν δημιουργήσει στις γειτονιές πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Στα 256 καταστήματα Carrefour Express η κίνηση, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, έχει αυξηθεί σημαντικά. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» άρχισε να δραστηριοποιείται ακόμη πιο ενεργά στα νέου τύπου καταστήματα με την επωνυμία «ΑΒ Shop & Go»,, εμβαδού 100-120 τ.μ., που πλέον θα είναι εταιρικά και με διαφορετικό λογότυπο από το παρελθόν. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε την άνοιξη στο Γαλάτσι για να ακολουθήσουν τα καταστήματα στην Κυψέλη, στου Ζωγράφου και στο Κουκάκι.Τη λειτουργία αυτών των μικρών καταστημάτων βοηθάει και το γεγονός ότι το λιανεμπόριο και πλέον και η βιομηχανία έχουν αποφασίσει να εξορθολογίσουν το κωδικολόγιό τους, διατηρώντας μόνο και επενδύοντας σε αυτούς που έχουν την υψηλότερη εμπορικότητα.

Η άλλη τάση που έρχεται από τη βιομηχανία για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες είναι αυτή των μικρών συσκευασιών ή της δημιουργίας νέων, φθηνότερων σειρών προϊόντων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Unilever, η οποία αποφάσισε να διαθέσει σε μικρότερες συσκευασίες διάφορα προϊόντα της όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες που πλήττονται από την κρίση, όπως η Ισπανία. Επίσης, στην Ελλάδα δημιούργησε μια νέα σειρά προϊόντων με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ. Στη σειρά αυτή περιλαμβάνονται μαργαρίνες, μαγιονέζα, ελαιόλαδο και συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας. Τα προϊόντα αυτά μοιάζουν με τα αντίστοιχα της Unilever (ΒΙΤΑΜ, pummaro, Helmman's και Αλτις), όμως βάσει των τιμοκαταλόγων της εταιρείας είναι περίπου 20% φθηνότερα από αυτά, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι αυτά θα έχουν λιγότερη διαφήμιση.

Με πολλές, αλλά μικρής διάρκειας προσφορές, οι οποίες μάλιστα διαφημίζονται πολύ (εκεί, άλλωστε, επενδύουν πλέον τα περισσότερα διαφημιστικά κονδύλια οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ) διεξάγεται ο «πόλεμος τιμών» στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου. Αλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών καταναλωτικής συμπεριφοράς, ενώ το 2005 το ποσοστό των καταναλωτών που αγόραζαν διάφορες μάρκες που ήταν σε προσφορά ήταν μόλις 15%, αυτό διπλασιάστηκε το 2011, φτάνοντας το 29%. Επιπλέον, ενώ το ποσοστό καταναλωτών που άλλαζαν κατάστημα προκειμένου να επωφεληθούν των προσφορών ήταν 8% το 2005, το 2011 το ποσοστό αυτό έφτασε το 13%. Το γεγονός ότι οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα αλλά και φθηνότερα προϊόντα -είτε αυτά είναι σε προσφορά είτε πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας- έχει ως συνέπεια η αξία του βασικού «καλαθιού» να έχει υποχωρήσει κατά περίπου 7%.

 

Καλό αλλά για πλούσιους

E-mail

Το νέο iPhone είναι πιο υψηλό, πιο ελαφρύ, πιο λεπτό, πιο γρήγορο και πιο… έξυπνο από το προηγούμενο. Είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από γυαλί και αλουμίνιο και υποστηρίζει για πρώτη φορά την τεχνολογία των υπερταχύτατων ασύρματων δικτύων τέταρτης γενιάς - την οποία έχει ήδη υιοθετήσει ο κυριότερος ανταγωνιστής του, το Samsung Galaxy S III. «Είναι το απόλυτο κόσμημα. Το πιο όμορφο προϊόν που έχουμε φτιάξει ποτέ», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Apple Φιλ Σίλερ. Το iPhone 5 είναι το δεύτερο τηλέφωνο που λανσάρει η εταιρεία χωρίς τον Στιβ Τζομπς στο τιμόνι της. Το προηγούμενο μοντέλο (iPhone 4S) είχε παρουσιαστεί στις 4 Οκτωβρίου 2011, λίγες ώρες πριν ανακοινωθεί ο θάνατος του ιδρυτή της Apple. Το iPhone 5 είναι το έκτο τηλέφωνο της σειράς. Η παρουσίαση της συσκευής προκάλεσε φρενίτιδα στο twitter. Μία ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης στέλνονταν 1.250 tweets το λεπτό που περιείχαν τον όρο iPhone 5! Ενα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του νέου iPhone είναι ότι για πρώτη φορά διαθέτει οθόνη 4 ιντσών, με λόγο διαστάσεων 16:9, αντίστοιχο εκείνου των τηλεοράσεων ευρείας οθόνης (HD).

Η δημιουργία μεγαλύτερης οθόνης ήταν μονόδρομος για την Apple. Από το 2007 που κυκλοφόρησε το πρώτο iPhone μέχρι σήμερα, όλα τα μοντέλα της εταιρείας ήταν «κολλημένα» στις 3,5 ίντσες, ενώ τα smartphones της Samsung μεγάλωναν διαρκώς: από τις 4 ίντσες του Galaxy S I, η εταιρεία πέρασε στις 4,3 ίντσες με το Galaxy S II και κατέληξε στις 4,8 ίντσες με το Galaxy S III. Το iPhone 5 έχει τρία μικρόφωνα και κάμερα iSight, η οποία επιτρέπει τη λήψη πανοραμικών φωτογραφιών με ανάλυση 28 Megapixels Επιπλέον, ο νέος επεξεργαστής A6 που διαθέτει είναι δύο φορές ταχύτερος από τον προηγούμενο. Στις ΗΠΑ, το νέο τηλέφωνο θα κυκλοφορήσει στις 21 Σεπτεμβρίου στις εκδόσεις των 16, 32 και 64 GB (προς 199, 299 και 399 δολάρια αντίστοιχα). Στην Ελλάδα η διάθεσή του θα αρχίσει στα μέσα Οκτωβρίου, σε τιμή που δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Το προηγούμενο μοντέλο πωλείται σήμερα - χωρίς σύνδεση - σε τιμές από 669 έως 899 ευρώ (ανάλογα με την έκδοση). Μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί 244 εκατ. iPhone σε όλο τον κόσμο. Οι πωλήσεις του τηλεφώνου το τελευταίο τρίμηνο (26 εκατ. συσκευές) άγγιξαν τα 16,2 δισ. δολάρια. Στόχος της Apple είναι να κατακτήσει και πάλι την πρωτιά στην αγορά των smartphones. Τα σκήπτρα κρατά σήμερα η Samsung, ελέγχοντας το 32,6% των παγκόσμιων πωλήσεων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC. Η Apple έρχεται δεύτερη, με μερίδιο 17%.

ίPod.

Η Apple παρουσίασε δύο ακόμη προϊόντα: το επανασχεδιασμένο iPod Nano, που διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη, και το νέο iPod Touch, που έχει οθόνη 4 ιντσών, όπως και το iPhone 5. Το νέο iPod Touch διαθέτει ταχύτερο επεξεργαστή.

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Έξυπνες Business

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Facebook Page: 173333942708909 Twitter: investnewsgr

Εγγραφή στο Newsletter

Ψηφοφορία

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επενδύσετε σε μετοχές;
 

Οικονομία


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Οικιακά Oικονομικά


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Διεθνείς Αγορές

Any data to show

Μικρές Επιχειρήσεις


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Έξυπνες Συμφωνίες


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109