Αγορές

Πως δεν θα σας κοροϊδέψουν

E-mail

Αρχίζει η χειμερινή περίοδος των εκπτώσεων, στις 16 Ιανουαρίου 2012. Όμως, αμέσως μετά την Πρωτοχρονιά άρχισαν οι προσφορές και οι καταναλωτές δε γνωρίζουμε τις αρχικές τιμές. Οι εκπτώσεις δίνουν μία ευκαιρία, στους καταναλωτές να επωφεληθούν, από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων, αλλά, συγχρόνως, κρύβουν αρκετές παγίδες. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει:

1. Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.

2. Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

3. Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα, σε ορατά, από τους καταναλωτές, σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους, ή ομάδας ειδών, ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει, σε κάθε είδος, να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

4. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε, από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

5. Θα αποβεί πολύ χρήσιμο, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη, που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

6. Πριν ξεκινήσουμε, για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος, από την αγορά του.

7. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε, σωστά.

8. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται, σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε, στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

9. Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

10. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, στο προϊόν, που αγοράσαμε.

11. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουμε. Σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1, ο πωλητής οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία, σχετική με το προϊόν, που επιθυμούμε να αγοράσουμε.

12. Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί, που σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

 

Τα μυστικά των εκπτώσεων

E-mail

Ξεκινούν από την ερχόμενη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου. Τα εμπορικά καταστήματα και οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχουν ήδη ξεκινήσει τις προ-εκπτώσεις με μειώσεις τιμών έως και 30%. Η «πρεμιέρα» των επίσημων εκπτώσεων αναμένεται να επιφυλάσσει και μεγαλύτερες μειώσεις έως και 70%.

Οι καταναλωτές  θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

1 Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

2 Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

3 Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. 4

Εάν διαπιστωθεί παράβαση του νόμου ή παραπλάνηση των καταναλωτών, οι ποινές και τα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Οσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του οικείου γ.γ. της περιφέρειας. Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

 

Προσφορές εως 60%

E-mail

Με μεγάλες μειώσεις τιμών, που φτάνουν ακόμα και το 60%, καθώς και εορταστικές εκδηλώσεις θα επιχειρήσουν οι εμπορικές επιχειρήσεις να προσελκύσουν τους καταναλωτές τις επόμενες ημέρες, ενώ στον χορό των προσφορών έχουν μπει και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με δωροεπιταγές για τα ψώνια του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού. Η αγορά μετρά από την αρχή της χρονιάς σημαντικές απώλειες, οι οποίες ξεπερνούν σε ορισμένους κλάδους ακόμα και το 30%. Την περασμένη Κυριακή, που τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, το αποτέλεσμα δεν ήταν ικανοποιητικό, καθώς ο κόσμος που κατέκλυσε από νωρίς το πρωί το εμπορικό κέντρο της Αθήνας και άλλων πόλεων περιορίστηκε στη βόλτα και σε μικρές μόνο αγορές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, η κίνηση ήταν μειωμένη από 25% έως και 40% σε σχέση με πέρυσι, με τους περισσό ερους καταναλωτές μόνο να κοιτάζουν τις βιτρίνες των καταστημάτων. Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης, λέει ότι τα εμπορικά καταστήματα που βάζουν λουκέτο πληθαίνουν, με τον χριστουγεννιάτικο τζίρο που ήταν πέρυσι 13 δισ. ευρώ να μην ξεπερνάει φέτος τα 9 δισ. ευρώ.

 

Το μυστήριο του «Δωρεάν»

E-mail

Απο το socialopinion.gr

Περπατώντας σε εμπορικούς δρόμους πριν δύο χρόνια παρατήρησα ότι στις βιτρίνες των καταστημάτων άρχισε να εμφανίζεται με διάφορες εκδοχές η λέξη «ΔΩΡΕΑΝ». Οι διάφορες μορφές του δωρεάν όπως αναγγέλλονταν στις βιτρίνες ήταν:

• Δωρεάν

• Δωρεάν χωρίς κανένα κίνδυνο.

• Δωρεάν ένα στα δύο.

• Δωρεάν και Καθαρά.

Σήμερα το διαφημιστικό τρυκ του δωρεάν έχει αναδειχθεί από τους εμπόρους σε κυρίαρχο τρόπο προσέλκυσης πελατείας. Οι καταναλωτές όμως διαπιστώνουν ότι το δωρεάν της διαφήμισης δεν σημαίνει πάντα και τσάμπα. Τι παγίδες μπορεί να κρύβει το η λέξη αυτή; Ας τις δούμε από την αρχή:

-Το μεμονωμένο δωρεάν μπορεί να σημαίνει ότι το συγκεκριμένο προϊόν παρέχεται υπό προϋποθέσεις. Δηλαδή δωρεάν χρόνος ομιλίας αν αγοράσετε ένα συγκεκριμένο τηλέφωνο ή δωρεάν ένα κιλό λάδι αν αγοράστε πέντε κιλά μακαρόνια. Πρόκειται δηλαδή για δωρεάν «μαϊμού».

-Το «Δωρεάν χωρίς κίνδυνο» . Στη περίπτωση αυτή σίγουρα οι κίνδυνοι είναι απροσδιόριστοι και τους ανακαλύπτετε είτε στο ταμείο είτε ρωτώντας τον πωλητή. Συνήθως σημαίνει πρόσθετη δαπάνη.

-Το «Δωρεάν ένα στα δύο». Αυτή η εκδοχή είναι πιο καθαρή αφού στην πραγματικότητα μεταφράζεται σε έκπτωση το ποσοστό της οποίας θα το ανακαλύψετε μετά από τους σχετικούς υπολογισμούς.

-Το « Δωρεάν και Καθαρά». Η αλήθεια είναι ότι τη διαφήμιση δεν την συνάντησα πολλές φορές στην έρευνα αγοράς. Την μοναδική φορά που την είδα και ρώτησα τον πωλητή αυτός απάντησε ανασηκώνοντας τους ώμους με απορία. Οι άνθρωποι αγαπούν το δωρεάν αλλά το αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό. Ίσως επειδή θέλουν να αισθάνονται ότι κάτι δεν τους χαρίζεται αλλά το έχουν κερδίσει. Αντίθετα σε ορισμένες προωθητικές ενέργειες όπως για δωρεάν δείγματα από τρόφιμα στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ ή δείγματα καλλυντικών, είναι πολύ πιο δεκτικοί. Αντίθετα αν καλούνται να αποκτήσουν δωρεάν προϊόντα αγοράζοντας ένα συγκεκριμένο προϊόν, τότε το θεωρούν λιγότερο ύποπτο. Πλέον όταν τους προσφέρουν ένα μπουκάλι κρασί με αγορές άνω των 50 ευρώ ή δωρεάν πάρκινγκ για αγορές άνω των 100 ευρώ, το θεωρούν ως απόλυτα φυσιολογικό. Ναι, αυτό είναι μια καλή συμφωνία σκέπτονται οι περισσότεροι.

Η αντίστροφη ψυχολογία του Δωρεάν

Όσο και αν μας αρέσει η ιδέα του τσάμπα είμαστε καχύποπτοι όταν μας προσφέρεται. Η παρακάτω ιστορία μπορεί να είναι ένας αστικός μύθος, αλλά ακόμα κι αν είναι, αποδεικνύει του λόγου το αληθές . Ένας άνδρας είχε αγοράσει ένα νέο ψυγείο για το σπίτι του, και δεν ήθελε να πετάξει στα σκουπίδια το παλιό ψυγείο του το οποίο λειτουργούσε άψογα.. Έτσι έβαλε μια πινακίδα που έγραφε «ΔΩΡΕΑΝ» και το άφησε στο πεζοδρόμιο. Κανείς δεν το ήθελε. Έτσι, έβαλε μία άλλη πινακίδα που έγραφε «Ψυγείο προς πώληση, με 50 ευρώ. "Το ίδιο ψυγείο που κανείς δεν του έδινε προσοχή κλάπηκε μέσα σε μια ημέρα. Στην περίπτωση αυτή η συμπεριφορά αποδίδεται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι σαφώς πίστευαν ότι ήταν σπασμένο και άχρηστο. Με μια τιμή όμως , το πρόβλημα μετριάστηκε και για αυτό το έκλεψαν.

 

Ποιά κινητά προτιμούν οι έλληνες

E-mail

Των «άκρων» όσον αφορά τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα smartphones είναι οι Ελληνες καταναλωτές, καθώς οι δύο πιο δημοφιλείς κατηγορίες τιμών είναι αυτή με συσκευές κάτω από 200 ευρώ και εκείνη με μοντέλα που πωλούνται σε τιμές άνω των 500 ευρώ! Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Wind Ελλάς κατά τη διάρκεια πρόσφατης παρουσίασής της, το 80% των πωλήσεων των smartphones στη χώρα μας αφορά τις δύο αυτές κατηγορίες. Οι πωλήσεις smartphones αντιστοιχούν πλέον περίπου στο 30% των συνολικών πωλήσεων κινητών τηλεφώνων. Από την άλλη πλευρά, είναι προφανές ότι λόγω της υψηλότερης τιμής τους, στα smartphones αναλογεί πολύ μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με βάση την αξία των πωλήσεων. Ετσι, από το Μάρτιο και μετά τα smartphones αντιπροσωπεύουν πάνω από το 63% της συνολικής αξίας της αγοράς των κινητών τηλεφώνων.

Η πλειοψηφία των πωλήσεων για το γ' τρίμηνο του 2011 αφορά τις προσιτές συσκευές, δηλαδή, αυτές που κοστίζουν κάτω από το «ψυ χολογικό» όριο των 200 ευρώ, καθώς το μερίδιό τους στο σύνολο της αγοράς έφθασε στο 57%. Συσκευές Ομως, το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στην κατηγορία των συσκευών που κοστίζουν πάνω από τα 500 ευρώ, όπου είναι προφανές ότι το iPhone έχει την πρωτοκαθεδρία. Το 22% των smartphones που πωλούνται κοστίζει πάνω από 500 ευρώ, έναντι μόλις 14% που έχει η κατηγορία που κινείται μεταξύ 200 και 300 ευρώ, ενώ το 5% που έχουν οι συσκευές που κινούνται μεταξύ 300 και 500 ευρώ είναι πολύ χαμηλή. Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, το Google Android έφθασε να έχει το 65,6% των πωληθέντων συσκευών με το Symbian να είναι στο 16% και το Apple iOS στο 13,8%.

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Έξυπνες Business

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Facebook Page: 173333942708909 Twitter: investnewsgr

Εγγραφή στο Newsletter

Ψηφοφορία

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επενδύσετε σε μετοχές;
 

Οικονομία


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Οικιακά Oικονομικά


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Διεθνείς Αγορές

Any data to show

Μικρές Επιχειρήσεις


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Έξυπνες Συμφωνίες


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109