Αρχική Τα οικονομικα της οικογενειας Αγορές Λιγοτερα,μικροτερα,φθηνότερα

Λιγοτερα,μικροτερα,φθηνότερα

E-mail

Λιγότεροι κωδικοί στα ράφια, μικρότερες ή φθηνότερες συσκευασίες, μικρότερα καταστήματα. Είναι τα νέα «όπλα» που χρησιμοποιούν η βιομηχανία και το λιανεμπόριο για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις συνθήκες κρίσης, αλλά και για να μειώσουν το δικό τους κόστος. Οχι, οι επιχειρήσεις του κλάδου των καταναλωτικών ειδών δεν υιοθέτησαν ξαφνικά την άποψη ότι «το μικρό είναι όμορφο» (κατά το γνωστό small is beautiful). Απλώς το «μικρό είναι πλέον πιο ελκυστικό» και δεν φοβίζει τον καταναλωτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε το α΄ εξάμηνο του 2012 κατά 5%, καθώς διαμορφώθηκε σε 4.156 εκατ. ευρώ έναντι 4.376 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011 (τα στοιχεία αφορούν την περίοδο από 1/1/2012 έως 16/6/2012 και τα καταστήματα άνω των 100 τ.μ., εκτός της αλυσίδας «Σκλαβενίτη» στην ηπειρωτική Ελλάδα, στην Πελοπόννησο, στην Κρήτη, στα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου). Ωστόσο, η υποχώρηση ειδικά στα υπερμάρκετ είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ξεπερνάει το 10%, αφού οι καταναλωτές στρέφονται προς τα μεσαία και μικρότερα καταστήματα. Ο λόγος είναι ότι συνήθως τα καταστήματα αυτά είναι σχετικά μακριά και επομένως απαιτείται περισσότερος χρόνος, αλλά και περισσότερα καύσιμα για να φτάσεις εκεί, ενώ αποτελούν «πειρασμό» για τον καταναλωτή, ο οποίος θέλει πλέον να μένει πιστός στη λίστα των προϊόντων που έχει προαποφασίσει ότι θα προμηθευθεί.

Αυτήν ακριβώς την τάση επιχειρούν να εκμεταλλευθούν τα διάφορα μικρά καταστήματα που έχουν δημιουργήσει στις γειτονιές πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Στα 256 καταστήματα Carrefour Express η κίνηση, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, έχει αυξηθεί σημαντικά. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» άρχισε να δραστηριοποιείται ακόμη πιο ενεργά στα νέου τύπου καταστήματα με την επωνυμία «ΑΒ Shop & Go»,, εμβαδού 100-120 τ.μ., που πλέον θα είναι εταιρικά και με διαφορετικό λογότυπο από το παρελθόν. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε την άνοιξη στο Γαλάτσι για να ακολουθήσουν τα καταστήματα στην Κυψέλη, στου Ζωγράφου και στο Κουκάκι.Τη λειτουργία αυτών των μικρών καταστημάτων βοηθάει και το γεγονός ότι το λιανεμπόριο και πλέον και η βιομηχανία έχουν αποφασίσει να εξορθολογίσουν το κωδικολόγιό τους, διατηρώντας μόνο και επενδύοντας σε αυτούς που έχουν την υψηλότερη εμπορικότητα.

Η άλλη τάση που έρχεται από τη βιομηχανία για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες είναι αυτή των μικρών συσκευασιών ή της δημιουργίας νέων, φθηνότερων σειρών προϊόντων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Unilever, η οποία αποφάσισε να διαθέσει σε μικρότερες συσκευασίες διάφορα προϊόντα της όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες που πλήττονται από την κρίση, όπως η Ισπανία. Επίσης, στην Ελλάδα δημιούργησε μια νέα σειρά προϊόντων με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ. Στη σειρά αυτή περιλαμβάνονται μαργαρίνες, μαγιονέζα, ελαιόλαδο και συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας. Τα προϊόντα αυτά μοιάζουν με τα αντίστοιχα της Unilever (ΒΙΤΑΜ, pummaro, Helmman's και Αλτις), όμως βάσει των τιμοκαταλόγων της εταιρείας είναι περίπου 20% φθηνότερα από αυτά, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι αυτά θα έχουν λιγότερη διαφήμιση.

Με πολλές, αλλά μικρής διάρκειας προσφορές, οι οποίες μάλιστα διαφημίζονται πολύ (εκεί, άλλωστε, επενδύουν πλέον τα περισσότερα διαφημιστικά κονδύλια οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ) διεξάγεται ο «πόλεμος τιμών» στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου. Αλλωστε, σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών καταναλωτικής συμπεριφοράς, ενώ το 2005 το ποσοστό των καταναλωτών που αγόραζαν διάφορες μάρκες που ήταν σε προσφορά ήταν μόλις 15%, αυτό διπλασιάστηκε το 2011, φτάνοντας το 29%. Επιπλέον, ενώ το ποσοστό καταναλωτών που άλλαζαν κατάστημα προκειμένου να επωφεληθούν των προσφορών ήταν 8% το 2005, το 2011 το ποσοστό αυτό έφτασε το 13%. Το γεγονός ότι οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα αλλά και φθηνότερα προϊόντα -είτε αυτά είναι σε προσφορά είτε πρόκειται για ιδιωτικής ετικέτας- έχει ως συνέπεια η αξία του βασικού «καλαθιού» να έχει υποχωρήσει κατά περίπου 7%.

 

Έξυπνες Business

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Facebook Page: 173333942708909 Twitter: investnewsgr

Εγγραφή στο Newsletter

Ψηφοφορία

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επενδύσετε σε μετοχές;
 

Οικονομία


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Οικιακά Oικονομικά


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Διεθνείς Αγορές

Any data to show

Μικρές Επιχειρήσεις


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Έξυπνες Συμφωνίες


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109