Αρχική Οικονομια Δάνεια & Καταθέσεις

Δάνεια & Καταθέσεις

Δάνεια: Οι προτάσεις για τις ρυθμίσεις

E-mail

«Ψαλίδι» 30% στις δόσεις των δανείων με παράλληλη επιμήκυνση της διάρκειάς τους είναι η λύση που προτείνουν οι τράπεζες για να μπορέσουν οι δανειολήπτες να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Τα τραπεζικά στελέχη παραδέχονται ότι τα καθυστερούμενα αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς και έχουν τινάξει στον αέρα τη διαγνωστική μελέτη της BlackRock. Τα δεδομένα είναι δύο: Κάθε μέρα αυξάνεται ο αριθμός εκείνων που βρίσκονται σε αδυναμία να πληρώσουν τις δόσεις τους. Η όποια ρύθμιση υιοθετηθεί τελικά από το υπουργείο Ανάπτυξης δεν πρέπει να δημιουργήσει πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες στις τράπεζες. Επείγει, λοιπόν, να βρεθεί λύση και μάλιστα «σολομώντεια», που θα ανακουφίσει δηλαδή τα νοικοκυριά, χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα κεφάλαια οι τράπεζες. Προς το παρόν ο διάλογος ανάμεσα στην Ελληνική Ενωση Τραπεζών (ΕΕΤ) και το υπουργείο Ανάπτυξης «πάγωσε», αφού και οι δύο πλευρές εμμένουν στις απόψεις τους. Ομως καθημερινά τα περιθώρια στενεύουν. Οι «κόκκινες» οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων προς τις τράπεζες έχουν ξεπεράσει τα 50 δισ. ευρώ, σε συνολικά υπόλοιπα 231,8 δισ. ευρώ. Μάλιστα, η άνοδος στα καθυστερούμενα δάνεια τους τελευταίους μήνες πραγματοποιείται με «εκρηκτικούς» ρυθμούς. Υπολογίζεται ότι αυξάνονται με ρυθμό 1% τον μήνα, όταν πέρυσι ο ρυθμός αυτός ήταν 1,5% στο τρίμηνο. Οι τράπεζες αναγκαστικά, λοιπόν, προχωρούν σε μαζικές ρυθμίσεις δανείων. Οι οποίες αφορούν κυρίως την επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου έως και σε 45 χρόνια, εφόσον η ηλικία του δανειολήπτη το επιτρέπει, δηλαδή δεν ξεπερνά τα 85 έτη, στη λήξη του δανείου. Ομως το πρόβλημα δεν λύνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι το διάστημα 2 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου 2012 μόνο το Ειρηνοδικείο Αθήνας εξέδωσε 7.500 διαταγές πληρωμής για χρέη δανειοληπτών από καταναλωτικά και πιστωτικές κάρτες για ποσά κάτω από 20.000 ευρώ.

 

Πως μπορείτε να πληρώσετε σε δόσεις πετρέλαιο και φόρους

E-mail

Οσοι θέλουν να είναι φορολογικά ενήμεροι και να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, μπορούν εφόσον διαθέτουν επαρκή όρια να πετύχουν σημαντικές διευκολύνσεις, κάνοντας χρήση των πιστωτικών τους καρτών. Τόσο μέσω των άτοκων δόσεων όσο και μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης που εφαρμόζουν οι τράπεζες, μπορούν να εξασφαλίσουν εκπτώσεις και άνετη αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους. Επιπλέον, λόγω του τρόπου λειτουργίας του «πλαστικού» χρήματος, είναι δυνατή η χρονική μετάθεση μιας πληρωμής έως και 1,5 μήνα αργότερα. Οι συγκεκριμένες παροχές είναι διαθέσιμες σε όσους δεν παρουσιάζουν καθυστερήσεις στην εξόφληση των λογαριασμών τους προς τις τράπεζες, αλλά και σε όσους διαθέτουν ενεργές γραμμές χρηματοδότησης. Οπως τονίζουν τραπεζικά στελέχη, για να γίνει μία πληρωμή θα πρέπει το όριο της κάρτας να επαρκεί για το σύνολο του ποσού και όχι μόνο για την πρώτη δόση. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές προτού προχωρήσουν στη χρέωση της κάρτας τους θα πρέπει να ελέγξουν πόση πίστωση έχουν διαθέσιμη. Εάν χρειάζονται περισσότερα χρήματα, μπορούν να απευθυνθούν στην τράπεζα, υποβάλλοντας ένα αίτημα για αύξηση του πιστωτικού ορίου. Σε γενικές γραμμές για να γίνει δεκτή η αίτηση του καρτούχου, θα πρέπει να μην έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον τραπεζικό τομέα, ο συνολικός του δανεισμός να μην είναι μεγάλος και το εισόδημά του να επιτρέπει την αποπληρωμή των χρεών του στο μέλλον. Μετάθεση πληρωμών Η μετάθεση στο μέλλον μιας πληρωμής επιτυγχάνεται τόσο με τις δόσεις όσο και με την άτοκη περίοδο χάριτος που παρέχεται ούτως ή αλλιώς μέσω των πιστωτικών καρτών.

Οι πελάτες των τραπεζών έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν τη δική τους… επιμήκυνση στον προϋπολογισμό τους, σπάζοντας τις υποχρεώσεις τους έως και σε 12 δόσεις, χωρίς να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ σε τόκους. Οι προσφορές για πληρωμές οφειλών προς το Δημόσιο, όπως ο φόρος εισοδήματος ή το ΕΤΑΚ, «τρέχουν» από τους προηγούμενους μήνες. Την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε η παροχή της ίδιας υπηρεσίας για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης, ενώ το επόμενο διάστημα θα δοθεί η δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής των τελών κυκλοφορίας για τα ΙΧ. Από την άλλη πλευρά, κέρδος μπορούν να έχουν οι καταναλωτές και με τη χρονική μετάθεση πληρωμής της πρώτης δόσης, που εξασφαλίζεται αυτόματα, λόγω του τρόπου λειτουργίας των πιστωτικών καρτών. Συγκεκριμένα, η αποπληρωμή του ποσού μιας συναλλαγής που γίνεται σήμερα, πραγματοποιείται 15-20 ημέρες μετά την έκδοση του επόμενου λογαριασμού που την περιλαμβάνει. Δηλαδή από την ημέρα που η κάρτα χρεώνεται μπορεί να μεσολαβήσουν έως και 50 ημέρες έως την ημερομηνία πληρωμής. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος μιας κάρτας όχι μόνο μπορεί να σπάσει σε πολλά μέρη την εξόφληση ενός εξόδου του, αλλά να μεταθέσει ακόμη και την καταβολή της πρώτης δόσης έως και 1,5 μήνα αργότερα.

Η εποχή που οι τράπεζες λάνσαραν κάθε χρόνο προνομιακά προϊόντα, τα γνωστά εορτοδάνεια ή διακοποδάνεια, έχει περάσει. Πλέον, επιβραβεύουν τους πελάτες τους μέσω των πιστωτικών καρτών, μεταβάλλοντας κατά τη διάρκεια της χρονιάς το είδος της ανταπόδοσης. Με αυτόν τον τρόπο όσοι έχουν επαρκή πιστωτικά όρια μπορούν να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους με χαμηλότερο κόστος. Για παράδειγμα, τον Σεπτέμβριο τα προγράμματα επιβράβευσης επικεντρώνονται στις αγορές σχολικών ειδών, ενώ από τον Οκτώβριο αρχίζουν να παρουσιάζονται προσφορές για αγορά πετρελαίου θέρμανσης. Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα και το Πάσχα εμφανίζονται προνόμια για φθηνότερες αγορές κυρίως σε σουπερμάρκετ, ενώ το καλοκαίρι υπάρχει εμπλουτισμός των προϊόντων με ταξιδιωτικά πακέτα. Οι παροχές αυτές είναι διαθέσιμες μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης, τα οποία διακρίνονται ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας τους σε τρεις κατηγορίες:

1. Πρόγραμμα συλλογής ευρώ. Στα προγράμματα επιβράβευσης αυτής της κατηγορίας ο κάτοχος της κάρτας συλλέγει ευρώ για τις αγορές που πραγματοποιεί εντός ενός συγκεκριμένου δικτύου επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, ένα ποσοστό επί της αξίας των συναλλαγών που συνήθως κυμαίνεται από 1% ως 10%, αλλά σε ειδικές περιπτώσεις μπορεί να φθάσει σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα, πιστώνεται στον λογαριασμό του. Τα ευρώ που συγκεντρώνει μπορεί να τα δαπανήσει για επόμενες αγορές σε συνεργαζόμενες με την τράπεζα επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να έχει συγκεντρώσει 150 ευρώ μέσω της πληρωμής των εξόδων βενζίνης, τα οποία μπορεί σήμερα να δαπανήσει για την αγορά σχολικών ειδών. Ο μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε αυτά τα προγράμματα επιτρέπει στους πελάτες να βρουν το προϊόν ή την υπηρεσία που πραγματικά τους ενδιαφέρει.

2. Πρόγραμμα συγκέντρωσης πόντων. Με παρόμοια λογική λειτουργούν και τα προγράμματα μέσω των οποίων ο κάτοχος της κάρτας συγκεντρώνει πόντους αντί ευρώ. Οι συναλλαγές στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις χαρίζουν περισσότερους πόντους σε σχέση με τις πληρωμές που γίνονται εκτός του δικτύου που έχει δημιουργήσει η τράπεζα. Στη συνέχεια ο πελάτης μπορεί να εξαργυρώσει τους πόντους που έχει μαζέψει για την πληρωμή προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα επιβράβευσης. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί είτε να κερδίσει μια έκπτωση ή να μην πληρώσει απολύτως τίποτε.

3. Επιστροφή μετρητών. Στα προγράμματα επιστροφής μετρητών δεν υπάρχουν περιορισμοί ως προς το σε ποια επιχείρηση θα γίνει μια αγορά. Στην προκειμένη περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας βλέπει τον λογαριασμό του κάθε μήνα μειωμένο κατά το ποσοστό που του έχει ορίσει η τράπεζα, το οποίο κατά περιόδους σε ορισμένα προγράμματα έχει φθάσει ακόμη και το 7%. Ο κάτοχος της κάρτας ενδεχομένως να περιορίζεται στον κλάδο στον οποίο θα κάνει τις αγορές του για να κερδίσει την έκπτωση. Π.χ. μπορεί η προσφορά να ισχύει μόνο για αγορές σε σουπερμάρκετ, ανεξάρτητα όμως από το ποιο είναι αυτό. Εξάλλου οι τράπεζες ορίζουν ένα μηνιαίο ή ετήσιο πλαφόν ως προς το όφελος που μπορεί να έχει ο καταναλωτής, π.χ. 60 ευρώ τον μήνα ή 500 ευρώ τον χρόνο.

 

Ερχονται καμπάνες στις εισπρακτικές

E-mail

Το ενδεχόμενο να επιβληθούν, το προσεχές διάστημα, υψηλά πρόστιμα σε εισπρακτικές εταιρείες που παραβαίνουν το νόμο, υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή  σε συνέντευξή του σε ενημερωτική εκπομπή της ΝΕΤ, καθώς φαίνεται ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν εταιρείες που ακολουθούν πρακτικές παρενόχλησης, χωρίς να σέβονται την προστασία της ιδιωτικής σφαίρας και την προσωπικότητα των πολιτών.

Όπως είπε  ήδη οι υπηρεσίες πραγματοποιούν στοχευμένους ελέγχους και έχουν συλλέξει στοιχεία και δεν αποκλείεται να επιβληθούν πρόστιμα, με βάση τις νέες διατάξεις για τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών. Υπενθυμίζεται ότι από την άνοιξη με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

-σε ενσωμάτωση κοινοτικών συστάσεων-καθορίστηκαν οι αρχές που πρέπει να εκπληρώνει κάθε φορέας, που προσφέρει υπηρεσίες επίλυσης ή διαμεσολάβησης σε καταναλωτικές διαφορές. Όλοι οι φορείς διαμεσολάβησης και επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, πρέπει να έχουν προσαρμόσει τη λειτουργία τους στις αρχές μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2012. Ειδικότερα, οι φορείς αυτοί είναι πλέον υποχρεωμένοι:

- Να ορίζουν ως αρμόδια για την επίλυση των καταναλωτικών διαφορών πρόσωπα που διαθέτουν τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες και είναι αμερόληπτα. Τα πρόσωπα αυτά δεν μπορούν να απαλλαγούν από τα καθήκοντά τους χωρίς εύλογη αιτία και πρέπει σε κάθε περίπτωση να μην έχουν σύγκρουση συμφερόντων με τα εμπλεκόμενα μέρη τής διαφοράς.

- Να δημοσιοποιούν και να παρέχουν πληροφορίες για την επιλογή των προσώπων που επιλύουν τις διαφορές, την πηγή χρηματοδότησης, τα είδη των διαφορών που επιλύουν, τους διαδικαστικούς κανόνες, τους κανόνες δεοντολογίας που τυχόν εφαρμόζουν πέραν των ισχυόντων κανόνων, το πιθανό κόστος, τη διάρκεια και τα νομικά αποτελέσματα της διαδικασίας.

- Να δημοσιοποιούν στους ιστοτόπους τους και σε έντυπη μορφή στις εγκαταστάσεις τους ετήσιες εκθέσεις για τις υποθέσεις που τους απασχόλησαν, τα ποσοστά επιλύσεων, τον μέσο χρόνο που χρειάστηκε κάθε υπόθεση, το ποσοστό συμμόρφωσης των επιχειρήσεων προς τις αποφάσεις τους, τη συνεργασία με άλλα δίκτυα επίλυσης διαφορών.

- Η διαδικασία επίλυσης πρέπει να είναι αποτελεσματική και να πληροί συγκεκριμένες απαιτήσεις, όπως να είναι εύκολα προσβάσιμη, ανεξάρτητα από τον τόπο που βρίσκονται τα μέρη, να μην απαιτείται νομικός εκπρόσωπος, να υπάρχει δυνατότητα εκπροσώπησης ή υποστήριξης από τρίτο πρόσωπο, το κόστος πρέπει να είναι χαμηλό -αν όχι δωρεάν- για τους καταναλωτές και η επίλυση να επιτυγχάνεται το αργότερο σε 90 ημέρες από την παραλαβή τής καταγγελίας.

- Πρέπει να διασφαλίζεται από τη διαδικασία η δυνατότητα των μερών να εκφράσουν τις θέσεις τους και το αποτέλεσμα της διαδικασίας να γνωστοποιείται εγγράφως ή σε σταθερό μέσο με αναφορά τού σκεπτικού που βασίζεται.

- Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται πριν συμφωνήσει με την προτεινόμενη λύση ότι δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί αυτή, και ότι η λύση αυτή μπορεί να είναι λιγότερο ευνοϊκή σε σχέση με το αποτέλεσμα που θα επιτυγχανόταν στο δικαστήριο. Πρέπει περαιτέρω, να τίθεται σε αυτόν εύλογος χρόνος για να αποφασίσει αν θα αποδεχθεί την προτεινόμενη λύση και να ενημερώνεται και για τις νομικές συνέπειες της συμφωνίας.

Στο μεταξύ όμως, όλοι οι φορείς που παρέχουν υπηρεσίες επίλυσης ή διαμεσολάβησης σε καταναλωτικές διαφορές, εγγράφονται σε μητρώο τής Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία ελέγχει αυτεπαγγέλτως την τήρηση των παραπάνω αρχών. Απαγορεύεται δε, σε επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν χαρακτηρισμούς για τις υπηρεσίες παραπόνων των καταναλωτών, που μπορούν να δημιουργήσουν σύγχυση στους καταναλωτές με τους παραπάνω φορείς. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι από τον Απρίλιο έχουν τεθεί σε πλήρη ισχύ οι διατάξεις του άρθρου 36 του Ν. 4038/2012, για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών (εισπρακτικές εταιρείες), και ιδίως αυτές που αφορούν την οργάνωση στην άσκηση της δραστηριότητας. Συγκεκριμένα:

- Οφείλουν να καταγράφουν και να τηρούν για ένα έτος το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και το σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.

- Οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.

- Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

 

Καταθέσεις : Ερχεται κούρεμα στα επιτόκια

E-mail

Ραγδαία αποκλιμάκωση των επιτοκίων στις προθεσμιακές καταθέσεις ως και το τέλος του 2012 αναμένουν οι τραπεζίτες, εφόσον ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση του κλάδου και προχωρήσουν οι προγραμματισμένες για το ερχόμενο φθινόπωρο συγχωνεύσεις. Η εξέλιξη των αποδόσεων στους «κλειστούς» λογαριασμούς είναι άμεσα συνδεδεμένη με το κλίμα εμπιστοσύνης απέναντι στο σύστημα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο σχηματισμός κυβέρνησης τον Ιούνιο έδωσε το έναυσμα στις τράπεζες να προχωρήσουν σε μειώσεις στα επιτόκιά τους που κινούνται μεταξύ 25 και 40 μονάδων βάσης, καθώς επανήλθε η ηρεμία στα γκισέ μετά τις άνευ προηγουμένου αναλήψεις που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης προεκλογικής περιόδου.

Βέβαια, το κόστος των προθεσμιακών καταθέσεων για τις τράπεζες παραμένει στα ύψη παρά την υποχώρηση των τελευταίων εβδομάδων, καθώς ακόμη βρίσκονται σε εκκρεμότητα μια σειρά ζητήματα που δεν επιτρέπουν την ταχύτερη μείωσή τους. Τραπεζικά στελέχη θεωρούν ότι εφόσον απελευθερωθεί από την τρόικα η δόση των 31 δισ. ευρώ στις αρχές του φθινοπώρου, προχωρήσει η κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών και υπογραφούν οι συμφωνίες συνένωσής τους, το τοπίο στην αγορά των καταθέσεων θα αλλάξει άρδην. Σήμερα, η μέση απόδοση για ποσά ως 100.000 ευρώ κινείται στα επίπεδα του 5%, στοιχίζοντας στις τράπεζες σε ετήσια βάση 2-3 δισ. ευρώ περισσότερο από όσο θα έπρεπε, αν θεωρηθεί ως λογικό επιτόκιο το 3% που πληρώνουν για να αντλήσουν ρευστότητα από τον έκτακτο μηχανισμό στήριξης της Τράπεζας της Ελλάδας (ELA).

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούν ότι ακόμη και αποδόσεις της τάξης του 3% θα είναι δυσεύρετες το αργότερο σε έξι μήνες από σήμερα, καθώς οι λιγότερες και επαρκώς κεφαλαιοποιημένες τράπεζες που θα δραστηριοποιούνται στην αγορά θα μπορούν να ρίξουν έως και 40% τα επιτόκια στους λογαριασμούς προθεσμίας, εξοικονομώντας 1-1,5 δισ. ευρώ για κάθε 1% υποχώρησης. Αυτό σημαίνει ότι οι τρέχουσες προσφορές, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά στη χώρα και κατ' επέκταση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, θα αποτελούν «όνειρο θερινής νυκτός» σε λίγο καιρό. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα υψηλότερα επιτόκια στην πλειονότητα των τραπεζών «παίζουν» σε διάρκειες ως και 6 μήνες και όσο αυξάνεται στη συνέχεια η περίοδος ισχύος της προθεσμιακής παρατηρείται κάμψη στις αποδόσεις. Στο πλαίσιο αυτό οι καταθέτες καλούνται να λάβουν μια απόφαση για τον χρόνο «κλειδώματος» του επιτοκίου τους. Το δίλημμα είναι το εξής: αποταμίευση σε μια προθεσμιακή με υψηλότερο επιτόκιο, που θα ισχύει ωστόσο έως και το πρώτο δίμηνο του 2013 ή εξασφάλιση μιας χαμηλότερης απόδοσης που όμως θα διαρκέσει περισσότερο. Αν όντως επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη για υποχώρηση του ετήσιου κέρδους από τις προθεσμιακές κάτω από το 3% μέσα στο επόμενο εξάμηνο, κάποιος που θα έχει «κλείσει» μια απόδοση της τάξης του 4% για ως και 36 μήνες θα απολαμβάνει τους καρπούς της επιλογής του ως και το 2015. Για παράδειγμα, ένας αποταμιευτής με 100.000 ευρώ έχει να επιλέξει μεταξύ μιας κατάθεσης με διάρκεια έξι μηνών και επιτόκιο 5% και ενός «κλειστού» προϊόντος με μέση ετήσια απόδοση 4% για τρία χρόνια. Με την υπόθεση ότι τα επιτόκια σε έξι μήνες θα έχουν πέσει στο επίπεδο του 3%, τα συν και τα πλην των δύο δρόμων που έχει να διαλέξει είναι τα εξής:

- Αν επιλέξει το βραχυπρόθεσμο προϊόν των 6 μηνών θα έχει κερδίσει για αυτό το διάστημα το «έξτρα» επιτόκιο σε σχέση με την τρίχρονη προθεσμιακή, ωστόσο εν συνεχεία η απόδοσή του θα υποχωρήσει στο 3% και για να εξασφαλίσει υψηλότερο επιτόκιο θα πρέπει να αναλάβει ρίσκο, διακινδυνεύοντας το αρχικό κεφάλαιο.

-Αν επιλέξει την προθεσμιακή των 36 μηνών, θα χάσει τόκους στο πρώτο εξάμηνο, αλλά στη συνέχεια το προϊόν του θα υπερέχει σημαντικά των αντίστοιχων που θα διατίθενται εκείνη την περίοδο στην αγορά, απολαμβάνοντας απόδοση που χωρίς την ανάληψη κινδύνου δεν θα είναι δυνατόν να επιτευχθεί.

 

Η οδύσεια των καταθετών

E-mail

Η πτώση των καταθέσεων των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών στην Ελλάδα ξεκίνησε από το 2010, μετά από μια αξιοσημείωτη πορεία αύξησης στην περίοδο 2002 – 2009, όταν σημειώθηκε μέση ετήσια αύξησή τους κατά +12,4%, έναντι μέσης ετήσιας αύξησης του ονομαστικού ΑΕΠ κατά +5,9%. Συγκεκριμένα, το 2009 σημειώθηκε αύξηση των καταθέσεων των ιδιωτών και των επιχειρήσεων κατά € 133 δις έναντι του 2002, έναντι αύξησης του καταγεγραμμένου ονομαστικού ΑΕΠ στην ίδια περίοδο κατά μόνο € 76,8 δις. Από το 2010, με την είσοδο της Ελλάδος στην βαθειά κρίση δημοσίου χρέους και σε μια περίοδο μεγάλης πτώσης του ΑΕΠ, άρχισε σταδιακά η μείωση των καταθέσεων, η οποία εντάθηκε το 2011, επιταχύνθηκε ιδίως από τον Σεπτ.’11 και συνεχίσθηκε με έντονο ρυθμό ως τον Ιούν.΄12. Η μείωση των ιδιωτικών καταθέσεων εκδηλώθηκε με εκτεταμένη υποκατάσταση των εγχώριων καταθέσεων με τοποθετήσεις σε καταθέσεις ή χρεόγραφα στο εξωτερικό, ενώ παρατηρήθηκε και αποθησαυρισμός τραπεζογραμματίων € μεγάλης ονομαστικής αξίας, χρυσών λιρών κλπ.

Συνεπώς, στο τέλος του Ιουνίου 2012 οι συνολικές καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα ήταν στα € 150,5 δις (στο 71,9% του ΑΕΠ) μειωμένες σημαντικά κατά € 86,8 δις από το υψηλότερο επίπεδό τους που είχε διαμορφωθεί τον Δεκέμβριο του 2009 (€ 237,3 δις). Η πτώση αυτή των ιδιωτικών καταθέσεων οφείλεται στην αυξανόμενη συζήτηση (και παραφιλολογία) περί «ακύρωσης» του Μνημονίου και περί αντιστροφής του ΜΠΔΣ 2012-2014 που αν κάτι τέτοιο συνέβαινε θα οδηγούσε τη χώρα εκτός του Ευρώ.

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 127

Warning: Illegal string offset 'active' in /home/investne/public_html/templates/ja_rutile/html/pagination.php on line 133
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Έξυπνες Business

Βρείτε μας στα Κοινωνικά Δίκτυα

Facebook Page: 173333942708909 Twitter: investnewsgr

Εγγραφή στο Newsletter

Ψηφοφορία

Είναι η κατάλληλη ώρα για να επενδύσετε σε μετοχές;
 

Οικονομία


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Οικιακά Oικονομικά


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Διεθνείς Αγορές

Any data to show

Μικρές Επιχειρήσεις


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Έξυπνες Συμφωνίες


Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109

Warning: Creating default object from empty value in /home/investne/public_html/modules/mod_latestnews/helper.php on line 109